2009. április 22. (szerda)
III. Mfor Marketing Konferencia
Direkt Marketing Konferencia
- reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok
- várható szankcionálási eszközök
- adatvédők, fogyasztók, és a marketing szakma
- adatgyűjtés hatékonyan – avagy a fogyasztó becserkészése
- adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás a postai és az on-line direkt marketingben
13.00 – 13.30 | Regisztráció, kávé |
13.30 – 13.40 | Moderátori köszöntő, bevezető: dr. Freidler Gábor, adatvédelmi szakértő |
13.40 – 14.10 | „A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok” dr. Freidler Gábor, adatvédelmi szakértő |
14.10 – 14.40 | „Hatékony adatfelvételi technikák” Vella Rita kutatási igazgató, Gfk Hungária Piackutató Intézet |
14.40 – 15.10 | „Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; az új szabályokra adható gyakorlati válasz a postai direkt marketingben” Huszics György ügyvezető igazgató, Crane International |
15.10 – 15.40 | „Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM kampány esettanulmányának bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési menedzser, Origo Média és Kommunikációs Zrt. |
15.40 – 16.10 | Kávészünet |
16.10 – 16.40 | „Várható szankcionálási eszközök” Dr. Dávid Ivett, Hatósági és Jogi Főosztály, Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság |
16.40 - 17.30 | Panelbeszélgetés: „Hogyan látják egymást az adatvédők, a fogyasztók, és a marketing szakma?” Résztvevők: Hivatal Péter elnök, Direkt Marketing Szövetség Basa Andrea vizsgáló, Gazdasági Versenyhivatal, Fogyasztóvédelmi Iroda dr. Ádám Szilveszter szabályozási munkatárs, Informatikai Szabályozási Igazgatóság, Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala |
17.30 - 17.45 | Konferenciazárás |
A programváltoztatás jogát fenntartjuk!
Az Országgyűlés 2008 júniusában – sürgős tárgyalási módban – elfogadta a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényt. Az új reklámtörvény 2008. szeptember 1-jén hatályba lépett, egyes, a direkt marketing célú adatkezelésekre vonatkozó szabályait 2009. június 1-től kell alkalmazni. A törvény a marketing célú megkereséseket – csekély kivétellel – az érintett előzetes hozzájárulásához köti.
A törvény teljesen átírta a postai úton történő direkt marketing immár tizenhárom éve alkalmazott, mondhatni bevált szabályait, a kapcsolatfelvételre, leiratkozásra vonatkozó új rendelkezések nehéz, esetenként megoldhatatlannak tűnő problémát jelentenek. Az on-line direkt marketinggel foglalkozóknak legalább ekkora fejtörést okozhat az, hogy a hozzájáruló személyekről vezetett nyilvántartásukat ki kell egészíteni az érintettek lakcímével, esetenként születési adataival.
Nem könnyű a helyzete azoknak a cégeknek sem, akik „csupán” saját ügyfeleiket kívánják megszólítani egy ajánlattal – ez ugyanis reklám, így a törvény hatálya alá tartozik, és könnyen jogellenesnek minősülhet.
Ezzel együtt a hatósági felügyelet is szigorúbbá vált, súlyosodtak a szankciók.
Konferenciánk a téma elismert szakértőinek segítségével választ keres arra, hogy milyen megfontolások vezethettek az új szabályozáshoz, az a gyakorlatban hogyan alkalmazható hatékonyan. Kitérünk arra is, hogy mi várható a jövőben, lehet-e számítani az indokolatlanul szigorú, helyenként teljesen életszerűtlen követelményeket támasztó törvény módosítására? Ha nem: hogyan fogják a hatóságok alkalmazni a szabályokat, milyen eljárásra és szankciókra lehet számítani?
Miközben postaládáink (hagyományos és elektronikus egyaránt) napról napra megtelik értéktelen „reklámokkal”, melyek időnket rabolják, és a környezetet szennyezik, és melyek ellen védekezni sem lehet, milyen lehetőségei vannak, lesznek a bejegyzett társaságként, munkáltatóként és adófizetőként működő direkt marketing cégeknek?
Konferenciánk szólni kíván:
- A direkt marketinggel foglalkozó cégekhez és ügyfeleikhez;
- Azokhoz, akik marketing célú adatállományok építésével, közvetítésével foglalkoznak;
- Azokhoz, akik terméküket, szolgáltatásukat közvetlen módon kívánják ajánlani potenciális ügyfeleiknek;
- A nagy ügyfélkörrel rendelkező cégekhez, akik saját szolgáltatásaikat kívánják bemutatni már meglévő ügyfeleiknek: bankokhoz, biztosítókhoz, közüzemi szolgáltatókhoz, kereskedőkhöz, hűségprogramok működtetőihez;
- Azokhoz, akik a drága és sok esetben célt tévesztő reklámok helyett csak a célcsoporthoz kívánnak szólni a direkt marketing eszközeivel;
- Általában mindenkihez, aki marketing célból személyes adatot kezel.