2009. április 22. (szerda)

III. Mfor Marketing Konferencia

Direkt Marketing Konferencia

  • reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok
  • várható szankcionálási eszközök
  • adatvédők, fogyasztók, és a marketing szakma
  • adatgyűjtés hatékonyan – avagy a fogyasztó becserkészése
  • adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás a postai és az on-line direkt marketingben
 
Menedzsment Fórum Konferenciák
2009. április 22. (szerda)III. Mfor Marketing Konferencia - Direkt Marketing Konferencia
Budapest, Vista Rendezvényközpont25 000 Ft + áfa

13.00 – 13.30

Regisztráció, kávé

13.30 – 13.40

Moderátori köszöntő, bevezető:

dr. Freidler Gábor, adatvédelmi szakértő

13.40 – 14.10

„A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok”

dr. Freidler Gábor, adatvédelmi szakértő

14.10 – 14.40

„Hatékony adatfelvételi technikák”

Vella Rita kutatási igazgató,

Gfk Hungária Piackutató Intézet

14.40 – 15.10

„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; az új szabályokra adható gyakorlati válasz a postai direkt marketingben”

Huszics György ügyvezető igazgató,

Crane International

15.10 – 15.40

„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás;

egy sikeres DM kampány esettanulmányának bemutatása”

Vörös Gergely online média értékesítési menedzser,

Origo Média és Kommunikációs Zrt.

15.40 – 16.10

Kávészünet

16.10 – 16.40

„Várható szankcionálási eszközök”

Dr. Dávid Ivett, Hatósági és Jogi Főosztály, Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

16.40 - 17.30

Panelbeszélgetés:

„Hogyan látják egymást az adatvédők, a fogyasztók, és a marketing szakma?”

Résztvevők:

Hivatal Péter elnök,

Direkt Marketing Szövetség

Basa Andrea vizsgáló,

Gazdasági Versenyhivatal,

Fogyasztóvédelmi Iroda

dr. Ádám Szilveszter szabályozási munkatárs, Informatikai Szabályozási Igazgatóság,

Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala

17.30 - 17.45

Konferenciazárás

A programváltoztatás jogát fenntartjuk!

Az Országgyűlés 2008 júniusában – sürgős tárgyalási módban – elfogadta a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényt. Az új reklámtörvény 2008. szeptember 1-jén hatályba lépett, egyes, a direkt marketing célú adatkezelésekre vonatkozó szabályait 2009. június 1-től kell alkalmazni. A törvény a marketing célú megkereséseket – csekély kivétellel – az érintett előzetes hozzájárulásához köti.

A törvény teljesen átírta a postai úton történő direkt marketing immár tizenhárom éve alkalmazott, mondhatni bevált szabályait, a kapcsolatfelvételre, leiratkozásra vonatkozó új rendelkezések nehéz, esetenként megoldhatatlannak tűnő problémát jelentenek. Az on-line direkt marketinggel foglalkozóknak legalább ekkora fejtörést okozhat az, hogy a hozzájáruló személyekről vezetett nyilvántartásukat ki kell egészíteni az érintettek lakcímével, esetenként születési adataival.

Nem könnyű a helyzete azoknak a cégeknek sem, akik „csupán” saját ügyfeleiket kívánják megszólítani egy ajánlattal – ez ugyanis reklám, így a törvény hatálya alá tartozik, és könnyen jogellenesnek minősülhet.

Ezzel együtt a hatósági felügyelet is szigorúbbá vált, súlyosodtak a szankciók.

Konferenciánk a téma elismert szakértőinek segítségével választ keres arra, hogy milyen megfontolások vezethettek az új szabályozáshoz, az a gyakorlatban hogyan alkalmazható hatékonyan. Kitérünk arra is, hogy mi várható a jövőben, lehet-e számítani az indokolatlanul szigorú, helyenként teljesen életszerűtlen követelményeket támasztó törvény módosítására? Ha nem: hogyan fogják a hatóságok alkalmazni a szabályokat, milyen eljárásra és szankciókra lehet számítani?
Miközben postaládáink (hagyományos és elektronikus egyaránt) napról napra megtelik értéktelen „reklámokkal”, melyek időnket rabolják, és a környezetet szennyezik, és melyek ellen védekezni sem lehet, milyen lehetőségei vannak, lesznek a bejegyzett társaságként, munkáltatóként és adófizetőként működő direkt marketing cégeknek?


Konferenciánk szólni kíván:

- A direkt marketinggel foglalkozó cégekhez és ügyfeleikhez;
- Azokhoz, akik marketing célú adatállományok építésével, közvetítésével foglalkoznak;
- Azokhoz, akik terméküket, szolgáltatásukat közvetlen módon kívánják ajánlani potenciális ügyfeleiknek;
- A nagy ügyfélkörrel rendelkező cégekhez, akik saját szolgáltatásaikat kívánják bemutatni már meglévő ügyfeleiknek: bankokhoz, biztosítókhoz, közüzemi szolgáltatókhoz, kereskedőkhöz, hűségprogramok működtetőihez;
- Azokhoz, akik a drága és sok esetben célt tévesztő reklámok helyett csak a célcsoporthoz kívánnak szólni a direkt marketing eszközeivel;
- Általában mindenkihez, aki marketing célból személyes adatot kezel.

A konferencián készült képek

Menedzsment Fórum Konferenciák
Vissza a főoldalra