2011. november 8. (kedd)
Kuponok, vásárlói kártyák, lojalitásprogramok
Mfor konferencia a vásárlásösztönzési trendekről
- Kuponok kontra törzsvásárlók
- Hol a pénz a kuponozásban?
- Alternatív értékesítési módszerek akciók nélkül
- Férfiakat megcélzó lojalitásprogram
- Kuponokkal és pont akciókkal kapcsolatos adózási szabályok
12.50 – 13.30 | Regisztráció, kávé |
13.30 – 13.40 | Moderátori köszöntő, bevezető Király Béla lapigazgató, Menedzsment Fórum Kft. |
13.40 – 14.10
| Hol a pénz a kuponozásban? Melyik modell jelent kockázatot? Mik a tipikus hibák? Hány kuponoldalt bír el a magyar piac? Az elmúlt egy évben gombamód szaporodtak a kuponos oldalak, melyek közül rövid időn belül több meg is szűnt. A piac összességében azonban töretlenül bővül. Hogyan működnek ezek az oldalak, mi a sikerük titka? A magyar piac a jelenlegi üzleti modelleket tekintve mennyi szolgáltató számára nyújt helyet, milyen új módszerekkel lehet további expanziót elérni? Madar Norbert tanácsadó; a bónusz/kupon kutatások vezetője, GKIeNet Kft. |
14.10 – 14.40 | Kuponos vásárlás a gyakorlatban Magyarországon a megszokott kuponos oldalaktól eltérően, létezik egy másik irányvonal is, amely ötvözi az online és az offline világ előnyeit, és nem közösséget generálva, minimum vásárlószámot meghatározva értékesíti a szervezetek kedvezményes felajánlásait, hanem maximalizálja a kedvezményes ajánlatokat, melyeket bárki megvásárolhat. Vajon ez lesz az új irány, amely meghatározza a magyar kuponoldalak jövőjét? Több hasznot generál ez a módszer a szervezeteknek, mint a hagyományosnak nevezett kuponoldalak? A felhasználóknak mennyivel kedvezőbb, hogy nem kell másoktól függeniük? Gyakorlati előadás Riba Gábor projektvezető, Generál Média Kft. |
14.40 – 15.00 | Kedvezményes vásárlói klubok Magyarországon – Hogyan csinálják mások? Sok kicsi sokra megy? A kilencvenes években szinte csak az akkor "divatos" MLM rendszerekben épültek kedvezményes vásárlási szolgáltatást kínáló cégek. A kétezres évek elején - a pontgyűjtős rendszerek mellett - nagyrészt a direkt értékesítés vette át a többszintű értékesítés helyét, illetve egyre több cég indított saját belső és/vagy külső kedvezményeket ígérő lojalitás-rendszereket. A technikai rendszerek fejlődésével már egyre kisebb nehézséget okoz a chippel nem rendelkező diszkontkártyák autorizálása is, ami lehetővé teszi, hogy kereskedők által vállalt százalék részben vagy egészben jutalékként folyjon be a szervező cégekhez, ami az MLM cégek újabb hullámát indította el. Mi a mai helyzet? Milyen csoportokba sorolhatóak a mai magyar piacon működő "kedvezménykártyás" cégek? Mi várható ezen a piacon a következő 5-10 évben? Jáger László stratégiai igazgató, CardSolutions Group |
15.00 – 15.20 | Lojalitás kártyák a kiskereskedelemben A nagyobb láncok számára is fontos eszköz a perszonalizáció, melyhez a vásárlók ajándékokért, kedvezményekért szívesen asszisztálnak. Mitől lesznek az ilyen típusú klubkártyák vonzóak a vásárlók számára? Lojalitásprogramok összehasonlítása fogyasztói szemszögből. Kondor Albert közgazdász, marketing szakértő |
15.20 – 15.50 | Kávészünet |
15.50 – 16.10 | Alternatív értékesítési módszerek akciók nélkül A tömeges kuponos értékesítés hatásai a szállodaiparban, és a vendéglátásban. Hogy hat az akciózás a vendégek és a szállodai személyzet pszichéjére, önértékelésére, valamint a szolgáltatás színvonalára? A vendégek visszacsalogatásának módja. Csobota-Kis Árpád, LifeClub! |
16.10 – 16.30 | Autózz olcsóbban Nem csak szolgáltatáshoz vagy vállalathoz kötött kuponok vannak jelen a magyar piacon, hanem léteznek tematikus vásárlói közösségek is. A nőknek szóló magazinok mellett feltűntek az elsősorban férfiakat megcélzó programok, melyek közül a legsikeresebb az autósoknak szóló Forensis rendszer. Hogyan működik a rendszer a gyakorlatban? Markót Imre ügyvezető igazgató, Forensis Autóklub |
16.30 – 17.00 | Kuponokkal és pont akciókkal kapcsolatos adózási szabályok áttekintése Különböző marketingakciók, árengedmények és promóciók során számos bizonytalanság merülhet fel főként az általános forgalmi adózással kapcsolatban. A téma aktualitását elsősorban az Európai Bíróság és Legfelsőbb Bíróság új, precedens értékű ítéletei adják. Ezen ítéletek alapján ugyanakkor a hatóságok álláspontjaiban is változások körvonalazódnak, így körültekintő adótervezéssel az adózási kockázatok csökkentése mellett a kuponos, árengedményes vásárlások tekintetében a későbbiek során akár kedvezőbb áfa elbírálást is el lehet érni. Dr. Kelemen László ÁFA szenior menedzser, adóosztály, Deloitte Zrt. |
17.00 – 17.45 | Kerekasztal beszélgetés Klub vagy kupon? Különböző szektorokban tevékenykedő piaci szereplők tapasztalatai a kuponos és "klubkártyás" rendszerekről, azok előnyeiről és korlátairól. Résztvevők: Riba Gábor projektvezető, Generál Média Kft. Markót Imre ügyvezető igazgató, Forensis Autóklub Kun Álmos marketing menedzser, Dockyard Islands Kft. Starcz Ákos elnök-vezérigazgató, Bookline.hu Nyrt. |
17.45 – | Konferenciazárás |
A programváltoztatás jogát fenntartjuk!
A válságot követően a korábbi fogyasztói attitűdök felerősödése tapasztalható, a magyar vásárlók egyre tudatosabban keresik az olcsóbb termékeket, az akciókat, illetve azokat a vásárlási formákat, melyeknek köszönhetően az áhított termékeket vagy szolgáltatásokat a korábban hirdetett összegnél kevesebbért megvehetik.
A fentiek folyományaként az elmúlt időszakban így markáns trend lett a vállalatok részéről a lojalitásprogramok építése, illetve a meglévők erősítése, míg a kisebb vállalkozások körében alkalmi akciókkal kívánják szélesíteni a fogyasztói kört, akik később ismét vásárolnak.
Mára mindennapossá vált, hogy a több egységgel rendelkező kiskereskedelmi láncok klubkártyát bocsátanak ki, melyek állandó és időszaki kedvezményeket is nyújtanak. A vásárlók megtartása és ösztönzése mellett ezek a projektek segítséget nyújtanak a vevői igények és a vásárlók magatartásának megértésében is. Az Mfor konferenciáján egy hazai nagyvállalat programját és tanulságait ismerhetik meg a résztvevők.
Ezzel párhuzamosan – részben a nemzetközi áttörésnek köszönhetően – a kuponos akciók száma is látványosan megnőtt, és gombamód szaporodnak a kuponokat forgalmazó internetes oldalak. A tankönyvi példák alapján a tranzakció mindhárom résztvevője - a kupongyűjtő oldal, a kereskedő és a vásárló – egyaránt jól jár ezzel a megoldással, így egy egyszerű win-win helyzet alakul ki. A vásárló általában 50-60 – nem ritkán akár 90 - százalékos kedvezménnyel juthat hozzá különféle szolgáltatásokhoz és termékekhez, ráadásul a válságot követő időszakban egyre többen keresik a lehetőségeket a takarékoskodásra – bár a kedvezmények feltétele sok esetben az oldal által meghatározott vásárlószám elérése. Érdemes megjegyezni, hogy a vásárló számára óriási csáberővel bíró, hatalmas, sokszor 50 százalék feletti engedményeket az esetek döntő többségénél csak a szolgáltatásoknál lehet elérni. A kuponos oldalakat működtetető cégek stratégiája, hogy nagy árengedménnyel ajánlatokat tesznek közzé, melyeket - a fentiek alapján többnyire - éttermeknél, wellness- és szépségipari, egészségügyi szolgáltatóknál lehet igénybe venni. Az eseményen bemutatjuk a kuponozás hazai kereteit, a főbb üzleti modelleket, és annak is igyekszünk utánajárni, hogy mik a gyakorlati tapasztalatok.
A közösségek által generált nagyobb forgalom után járó kedvezmények rendszere viszonylag jelentős múltra tekint vissza, hiszen a kedvezménykártyák rendszere immár egy évtizede működik. A szerteágazó területekről összegyűjtött kereskedők mellett ugyanakkor újdonságnak számít a tematikus bontásban kínált kedvezményrendszer, melynek egyik hazai reprezentánsa is bemutatkozik konferenciánkon.
Különböző marketingakciók, árengedmények és promóciók során számos bizonytalanság merülhet fel főként az általános forgalmi adózással kapcsolatban. A téma aktualitását elsősorban az Európai Bíróság és Legfelsőbb Bíróság új, precedens értékű ítéletei adják. Ezen ítéletek alapján ugyanakkor a hatóságok álláspontjaiban is változások körvonalazódnak, így körültekintő adótervezéssel az adózási kockázatok csökkentése mellett a kuponos, árengedményes vásárlások tekintetében a későbbiek során akár kedvezőbb áfa elbírálást is el lehet érni. A konferencián ismertetjük a téma társasági adó vonatkozását is.
Az esemény piaci szereplők segítségével keresi a választ arra a kérdésre, hogy a kupon- és kedvezményrendszereknek melyek a legnagyobb tanulságai, buktatói, kinek érdemes belevágni, és milyen előnyöket remélhet ezektől a kezdeményezésektől.