2009 november 19. (csütörtök)

Menedzsment Trendek Konferencia

Új kihívások, új megoldások a vállalatvezetésben

  • vállalati diagnózisok
  • üzleti intelligencia
  • Lean szemléletű vezetés
  • változásmenedzsment
  • atipikus foglalkoztatás
 
Menedzsment Fórum Konferenciák
2009 november 19. (csütörtök)Menedzsment Trendek Konferencia - Új kihívások, új megoldások a vállalatvezetésben
Ramada Budapest (1094 Budapest, Tompa u. 30-34.)29 000 Ft + áfa

12.30 – 13.00

Regisztráció, kávé

13.00 – 13.10

Moderátori köszöntő, bevezető

dr. Tóth Tamás partner,

TT Management Consulting Kft.

13.10 – 14.00

Kutatásokra, nemzetközi benchmarkokra épülő vállalati diagnózisok és szervezetfejlesztés

Ecsédi István tulajdonos-ügyvezető,

FC-Pannon Tanácsadó Kft.,

Sämling Solution Consulting Kft.

14.00 – 14.30

A megvalósítás 4 alapszabálya

Bölcsföldi László megbízott ügyvezető, FranklinCovey

14.30 – 15.00

Üzleti intelligencia: a döntéstámogatás legújabb módszerei

Tracsek Ferenc BI szakértő, SAP Hungary Kft.

15.00 – 15.30

Kávészünet

15.30 – 16.00

Lean Szemléletű Vezetés: a hatékonyság kultúrájának megteremtése a szervezetben

Andriska Pál elnök, Európai Lean Egyesület

16.00 – 16.30

Az értékesítésfejlesztés forradalmian új koncepciója

Matula Péter client partner, FranklinCovey

16.30 – 17.00

Változásmenedzsment

Münnich Iván Soft Skills üzletágvezető,

Sämling Solution Consulting Kft.

17.00 – 17.30

Az Interim Menedzsment eredménye és trendjei

dr. Tóth Tamás partner,

TT Management Consulting Kft.

17.30 – 18.00

Az atipikus foglalkoztatás üzleti lehetőségei, szervezeti és menedzsment feltételei

Forgács Tamás vállalati kockázatkezelési tanácsadás üzletágának szenior menedzsere, Deloitte Zrt.

18.00 –

Konferenciazárás

A programváltoztatás jogát fenntartjuk!

*Az xQ felmérésben maximum 200 fő vehet részt, és a résztvevők csak online módon tölthetik ki az xQ kérdőívet. A 200 fő egy vállalat teljes alkalmazotti köre, vagy egy szervezeti egység lehet.

Konferencia célja: bepillantást adni a résztvevőknek azokba az új módszerekbe, vezetési elvekbe, melyek az elmúlt néhány évben jelentek meg és minden bizonnyal átformálják a közeljövő vállalatvezetését.


Témafelvetés
A vállalat életét alapvetően érintő vezetői beavatkozások előtt elengedhetetlen, hogy megfelelő információ álljon a menedzsment rendelkezésre. Az előadás a vezetői képességeket, illetve a szervezet stratégia végrehajtási képességét feltáró legmodernebb vállalati diagnózisokat mutatja be. Az előadás az alábbi főbb kérdéseket járja körbe:
Mi különbözteti meg a kiváló vállalatokat, a kevésbé jól teljesítőktől? Melyek azok a főbb dimenziók, melyek mentén a stratégia megvalósítás mérhetővé válik? Milyen szinteken lehet ezeket értelmezni? Hogyan mérhető, hogy a vezetés milyen mértékben képes a sikerokozó rendszereket összehangolni? Hogyan lehet ezen felmérések eredményeit a szervezetfejlesztés során felhasználni?

Immár a magyar piacon is elérhető az SAP által fél éve bejelentett új üzleti intelligencia (BI) terméke, az SAP BusinessObjects Explorer. Az új szoftver, mely a legjelentősebb BI terméknek számít a Business Objects akvizíció (2007) óta, nagysebességű keresést és riportolást tesz lehetővé a nagymennyiségű információk között, mindezt intuitív keresési felülettel párosítva. Így a felhasználók kulcsszavak beírásával találnak rá az őket érdeklő adatokra, azaz a szoftver használatához nem szükséges előzetes képzés, valamint az adatok és az adatmodellek ismerete. A keresésre adott találatok relevancia alapján rangsorolódnak.
Az új szoftver bármely iparág számára előnyös lehet, hiszen a közmű cégektől kezdve a bank és a biztosító társaságokig minden szektor használ valamilyen beszámoló rendszert. A megoldás segítségével csökkenthetők a működési költségek, megőrizhető a tőkebefektetés értéke és minimalizálható a bevezetési költség. Az IT csapat gyorsan vezethet be és kezelhet BI alkalmazásokat, miközben széles körű önkiszolgáló információ-hozzáférést biztosíthat a szervezet minden dolgozója számára. A megoldás ráadásul lineáris skálázást tesz lehetővé, így alacsony költséggel lehetséges új felhasználói csoportok hozzáadása.

Egy dolog nagyszerű stratégiákat alkotni, de teljesen más azokat megvalósítani. A kettő közötti eltérést hívjuk a megvalósítási résnek. Kutatások szerint ma kilenc szervezetből vagy szervezeti egységből csupán egy képes kiválóan megvalósítani eltervezett stratégiáját.
Miért csak néhány szervezet valósítja meg stratégiáját / éri el céljait?
- Hány cél megvalósításán lehet egyszerre eredményesen dolgozni és hogyan kell azokat jól kitűzni?
- Hogyan lehet beazonosítani azokat a tevékenységeket, amelyek valóban a célok elérését szolgálják és azt, hogy ezeket hogyan mérhetjük?
- Hogyan érdemes nyomon követni az elvégzett tevékenységeinket és az eredményeket?
- Miként fejleszthető ki egy szervezetben a kölcsönös számonkérhetőség kultúrája?

Noha az elmúlt években Magyarországon is számos sikeres, összességében több milliárd forint megtakarítást eredményező Lean bevezetés történt, mégis sok helyen azt tapasztaljuk, hogy a Lean eszközök bevezetése elszigetelt marad, a fejlődés fenntartása túl sok erőforrást vesz igénye, a belső Lean projekt csapatok a szervezet mumusaivá válnak, a Lean szemlélet hozadéka a felülről lefelé haladva elveszik a szervezetben. Az előadás az előbb említett problémák megoldására szolgáló Lean Szemléletű Vezetés koncepciójába ad rövid betekintést.

A globalizáció korában, amikor a verseny egyre erősebb és kíméletlenebb, már nem eredményes a hagyományos értékesítési felfogás, melyben az eladási kényszer hatására a befolyásolás, a vélt igények kielégítése, az eladói trükkök, és így vevő részéről felmerülő bizalmatlanság az uralkodó. Miként változtatta meg a HCS módszertan a világ számos vezető vállalatának értékesítési rendszerét? Hogyan lehet a megteremteni a bizalom légkörét, feltárni a partnerek valódi szükségleteit és nyer-nyer üzleteket kötni?

A mai multinacionális és állami vállalatoknak az egyik legnagyobb nehézséget az okozza, hogy a változásokat időben és költségvetésen belül maradva, valódi értéket teremtve vigyék végig. A hiányzó láncszem legtöbb esetben a változás „szponzorációjának” lépcsőzetes felépítése a szervezet vezetői közt.

Az Interim Menedzsment a világban már széleskörűen elterjedt, nálunk éppen most van és lesz szükség erre az új típusú menedzsment megoldásra. Milyen területeken és hogyan lehet alkalmazni az interim menedzsmentet? Kik az interim menedzserek? Milyen profil jellemzi őket? Hogyan lehet készülni erre az „életvitelre”? Milyen gyakorlati előnyt és hasznot jelent cégek számára ezen új típusú menedzsment megoldás alkalmazása? Mik a konkrét sikersztorik? Mik a nemzetközi trendek?

Miért terjed az atipikus foglalkoztatás (pl. rugalmas munkaidő, távmunka) a gazdaságilag fejlett országokban?
Milyen üzleti előnyöket, lehetőségeket jelenthet a hazai vállalatok számára az atipikus foglalkoztatás?
Mely szervezetekben alkalmazható előnyökkel az atipikus foglalkoztatás?
Milyen menedzsment feltételei vannak az atipikus foglalkoztatás sikeres alkalmazásának?

A konferenciánk szólni kíván:
Menedzsereknek és vezetőknek
Személyzeti és szervezetfejlesztési tanácsadóknak, cégeknek
HR vezetőknek
HR/menedzsment és hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtó cégeknek
Vállalatmenedzsment iránt érdeklődő szakembereknek

A konferencián készült képek

Menedzsment Fórum Konferenciák
Vissza a főoldalra