2010. december 7. (kedd)
Fókuszban a fogyasztóvédelem és a reklámjog
- Reklám- és fogyasztóvédelem – A kereskedelmi kommunikáció szabályozási rendszere az Unióban és Magyarországon
- Nemzetközi szabályozási és gyakorlati trendek
- Piaci szabályozók – szabályozott piacok; a „reklám helye” az átrendeződött szabályozás után
- A reklámtörvény 6. §-a és gyakorlati alkalmazása
13.00 – 13.30 | Regisztráció, kávé |
Moderátor: Dr. Phd. Pázmándi Kinga tanszékvezető egyetemi docens, BME-GTK Üzleti Jog Tanszék; ügyvéd | |
13.30 – 13.40 | Köszöntő, bevezető |
13.40 – 14.10 | Reklám- és fogyasztóvédelem – A kereskedelmi kommunikáció szabályozási rendszere az Unióban és Magyarországon |
14.10 – 14.40 | Nemzetközi szabályozási és gyakorlati trendek dr. Balogh Virág irodavezető, Fogyasztóvédelmi Iroda, Gazdasági Versenyhivatal |
14.40 - 15.10 | A GVH Versenytanácsának gyakorlata a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok terén |
15.10 - 16.00 | Panelbeszélgetés |
16.00 - 16.30 | Kávészünet |
Moderátor: dr. Freidler Gábor ügyvéd, adatvédelmi szakértő | |
16.30 - 17.00 | A reklámtörvény 6. §-a dr. Freidler Gábor ügyvéd, adatvédelmi szakértő A jelenleg hatályos reklámtörvény 6. §-a általános követelménnyé tette a direkt marketingben a címzett előzetes hozzájárulásának meglétét. A piaci szereplők – a korábbi szabályok alapján épített adatállományaik birtokában, és iránymutató jogalkalmazói gyakorlat hiányában – még most is bizonytalanok abban a tekintetben, hogy mit lehet, és mit nem az új törvény szabályai alapján. Az előadás célja annak bemutatása, hogy a hatályos szabályozás milyen követelményeket támaszt a direkt marketingre használt adatbázisokkal szemben, milyen lehetőségei és korlátai vannak azoknak, akik reklámozási tevékenységet a direkt marketing eszközeivel kívánnak folytatni. |
17.00 - 17.50 | Panelbeszélgetés Wimmer Katalin marketing igazgató, Reader's Digest Kiadó Kft. |
17.50 – 18.00 | Konferenciazárás |
A programváltoztatás jogát fenntartjuk!
A fogyasztóvédelem és a reklámszabályozás területén 2008 szeptemberétől jelentős átrendeződés történt. Új jogszabály jött létre a fogyasztók elleni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmáról, újragondolták az 1997-es reklámtörvényt, módosították a fogyasztóvédelmi törvényt, illetve több speciális és ágazati szabály - mint a pénzpiaci szféra reklámjai, a gyógyszerreklám, az internetes reklámozás, a hírközlési szektor stb. - is változott. 2009 szeptemberében, a jogi szabályozást követve, a magyar reklámpiaci önszabályozás általános forrása, a Magyar Reklámetikai Kódex is megújult.
A reklámtörvény egyes, a direkt marketing célú adatkezelésekre vonatkozó szabályait 2009. június 1-től kell, hogy alkalmazzuk, ám a gyakorlat még mindig számos kérdést vet fel a min-dennapok során.
Konferenciánk megmutatja a fogyasztóvédelem- és a reklámszabályozás összefüggéseit, és ezálal nyújt eligazítást a piac szereplőinek és a jogász szakembereknek.
A konferencia anyagai
Dr. Phd. Pázmándi Kinga előadásadr. Zavodnyik József előadásadr. Freidler Gábor előadása