2010. december 7. (kedd)

Fókuszban a fogyasztóvédelem és a reklámjog

  • Reklám- és fogyasztóvédelem – A kereskedelmi kommunikáció szabályozási rendszere az Unióban és Magyarországon
  • Nemzetközi szabályozási és gyakorlati trendek
  • Piaci szabályozók – szabályozott piacok; a „reklám helye” az átrendeződött szabályozás után
  • A reklámtörvény 6. §-a és gyakorlati alkalmazása
 
Menedzsment Fórum Konferenciák
2010. december 7. (kedd)Fókuszban a fogyasztóvédelem és a reklámjog 
Danubius Hotel Gellért (1111 Budapest, Szent Gellért tér 1.)25 000 Ft + áfa

13.00 – 13.30

Regisztráció, kávé

Moderátor: Dr. Phd. Pázmándi Kinga tanszékvezető egyetemi docens, BME-GTK Üzleti Jog Tanszék; ügyvéd

13.30 – 13.40

Köszöntő, bevezető
Dr. Phd. Pázmándi Kinga tanszékvezető egyetemi docens, BME-GTK Üzleti Jog Tanszék; ügyvéd

13.40 – 14.10

Reklám- és fogyasztóvédelem – A kereskedelmi kommunikáció szabályozási rendszere az Unióban és Magyarországon
Dr. Phd. Pázmándi Kinga tanszékvezető egyetemi docens, BME-GTK Üzleti Jog Tanszék; ügyvéd

14.10 – 14.40

Nemzetközi szabályozási és gyakorlati trendek

dr. Balogh Virág irodavezető, Fogyasztóvédelmi Iroda, Gazdasági Versenyhivatal

14.40 - 15.10

A GVH Versenytanácsának gyakorlata a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok terén
dr. Zavodnyik József tag, Versenytanács, Gazdasági Versenyhivatal

15.10 - 16.00

Panelbeszélgetés
Piaci szabályozók – szabályozott piacok; a „reklám helye” az átrendeződött szabályozás után
Résztvevők:
Beke Zsuzsa PR és Kormányzati Kapcsolatok vezető, Richter Gedeon Nyrt.
Dr. Péntek Zoltán vezető jogász, TV2
dr. Balogh Virág irodavezető, Fogyasztóvédelmi Iroda,
Gazdasági Versenyhivatal
dr. Zavodnyik József tag, Versenytanács, Gazdasági Versenyhivatal

16.00 - 16.30

Kávészünet

Moderátor: dr. Freidler Gábor ügyvéd, adatvédelmi szakértő

16.30 - 17.00

A reklámtörvény 6. §-a

dr. Freidler Gábor ügyvéd, adatvédelmi szakértő

A jelenleg hatályos reklámtörvény 6. §-a általános követelménnyé tette a direkt marketingben a címzett előzetes hozzájárulásának meglétét. A piaci szereplők – a korábbi szabályok alapján épített adatállományaik birtokában, és iránymutató jogalkalmazói gyakorlat hiányában – még most is bizonytalanok abban a tekintetben, hogy mit lehet, és mit nem az új törvény szabályai alapján. Az előadás célja annak bemutatása, hogy a hatályos szabályozás milyen követelményeket támaszt a direkt marketingre használt adatbázisokkal szemben, milyen lehetőségei és korlátai vannak azoknak, akik reklámozási tevékenységet a direkt marketing eszközeivel kívánnak folytatni.

17.00 - 17.50

Panelbeszélgetés
A reklámtörvény 6. §-a – a jogi szabályok gyakorlati alkalmazása
Résztvevők:
Bognár Bertalan Üzleti Ügyfelek Üzletág marketingvezető, Magyar Posta Zrt.

Wimmer Katalin marketing igazgató,

Reader's Digest Kiadó Kft.
Hivatal Péter elnök,
Direkt Marketing Szövetség

17.50 – 18.00

Konferenciazárás

A programváltoztatás jogát fenntartjuk!

A fogyasztóvédelem és a reklámszabályozás területén 2008 szeptemberétől jelentős átrendeződés történt. Új jogszabály jött létre a fogyasztók elleni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmáról, újragondolták az 1997-es reklámtörvényt, módosították a fogyasztóvédelmi törvényt, illetve több speciális és ágazati szabály - mint a pénzpiaci szféra reklámjai, a gyógyszerreklám, az internetes reklámozás, a hírközlési szektor stb. - is változott. 2009 szeptemberében, a jogi szabályozást követve, a magyar reklámpiaci önszabályozás általános forrása, a Magyar Reklámetikai Kódex is megújult.

A reklámtörvény egyes, a direkt marketing célú adatkezelésekre vonatkozó szabályait 2009. június 1-től kell, hogy alkalmazzuk, ám a gyakorlat még mindig számos kérdést vet fel a min-dennapok során.

Konferenciánk megmutatja a fogyasztóvédelem- és a reklámszabályozás összefüggéseit, és ezálal nyújt eligazítást a piac szereplőinek és a jogász szakembereknek.

A konferencián készült képek

Menedzsment Fórum Konferenciák
Vissza a főoldalra